diumenge, 22 de juliol del 2007

És el creixement, estúpid!


Permeteu-me començar aquest escrit disculpant-me per haver manllevat, i a més adaptat a les meves necessitats, el ja vell eslògan que Clinton va utilitzar a la campanya que el va dur a la Casa Blanca.

La setmana passada es va cloure el debat del consell Assessor del POUM, i al meu entendre va acabar de la pitjor manera possible: cuinat a la millor manera de Tots per Argentona, és a dir disfressant les conclusions del procés participatiu tot afavorint les tesis de l’actual govern, i amagant l’essencial de qualsevol discussió de planejament urbanístic: determinar quin creixement té Argentona i quin tindrà a mig termini.

El creixement n’és la pedra angular i el que dóna sentit a planejar urbanísticament, si no planegem pensant en el futur creixement de la vila, per què planegem?

Sense aquesta dada és molt fàcil arribar a la conclusió que, per exemple, no s’ha d’edificar al camp de futbol, per que és una decisió sense compromís. Si ens pregunten: Voleu que s’edifiqui al camp de futbol? Jo sóc el primer en dir que no, per que en realitat m’estan preguntant si m’agrada o no. Ben diferent és dir ...ha de situar sobre el plànol de la vila 1000 nous habitatges. Com ho faria?

Aquest és el veritable debat, i això és el que s’ha amagat, per que la pregunta anterior sobre el camp de futbol, hauria d’anar acompanyada d’una segona pregunta: ...si heu contestat que no voleu edificar al camp de futbol, on creieu que cal edificar?

Les respostes d’aquesta nova pregunta, ens mostrarien la veritable ideologia dels que amaguen el debat, i per exemple, no crec que poguessin defensar amb la mateixa força que ho fan ara que cal preservar el marge esquerra, o altres espais de la vila molt sensibles, que jo sí que vull preservar!!

1 comentari:

Anònim ha dit...

hola Xavak

Avui vaig molt curt de temps per tant em cenyire a un parell d idees

1.El ple: Un rotllo, amb una bona actuació final per part teva i (per qué no reconeixeu) un sufi alt per la Merino, que va estar bé
fent d'oposicio

2,M' estas dient que no som un poble aïllat del món on no hi hsura creixement de la població?
m estas dient que estem al món i tan si com no ens caldran més vivendes? Xaval tinc dos noticies per tu una bona i una altre dolenta la bona :jo ja ho sabia (que cabr...) Ls dolenta els de Tots no tenen ni puñetera idea, de que crexerem i caldran 1000 nous habitatges o no més ho fan veure...? (que c...)
3.Proposta coñera: fer els 1000 habitatges a Can doro( je...je que cab...)

En fi

VISCA aRGENTONA